Bådtyper

I Stege Roklub råder vi over flere forskellige bådtyper.

Desuden har Stege Roklub en kajakpoloafdeling.

Havkajakker

Stege roklub har 7 havkajakker i forskellige modeller, det gør det muligt at ro i en kajak der passer netop dig.

Inrigger

Stege Roklub råder over fire inrigger både. 2 to-åres inrigger og 1 fire-åres inrigger. De er alle i god stand og bliver roet jævnligt. Er du inrigger-roer, eller drømmer du om at prøve kræfter med denne bådtype, så skriv til Nils og Wenche på inrigger@stegeroklub.dk
Det er som regel onsdag aften kl. 18.00 at båden/bådene kommer på vandet. Her vil der være rovagter der kan fortælle om bådtypen og aftale tid for en prøvetur.

Inrigger
På fotoet er den nyeste inrigger “Møn”. Det er en inrigger der bygget i glasfiber, meget sødygtig og letroet. Den er meget populær blandt vores inrigger roere.
“Noret” er den anden foretrukne inrigger. Det er en klinkebygget træbåd, der glider let i vandet. Endelig har klubben en meget robust og stabil inrigger “Thor” i glasfiber, med masser af stuveplads. Den er blevet grundigt istandsat af roere fra Stubbekøbing Roklub.

Sculler

Stege Roklub råder over 1 dobbelt sculler og 2 single scullere.
Selvom en single sculler er meget smal er det nemt at holde balancen i den. Årene skal blot lægges fladt på vandet, så er der kontrol over båden.

Turkajakker

Stege roklub har 13 turkajakker i forskellige varianter. Fra de helt nemme begynder kajakker til en ældre kapkajak for de øvede.

Glaskajakker

Som noget helt nyt i sæson 2020, og som den første klub i Danmark, har Stege Roklub lige fået to glaskajakker. At ro i dem giver dig en helt unik oplevelse hvor du kan følge med i livet under vandet mens du ror.

Klubben har to glaskajakker sponsoreret af Vordingborg Kommune

SUP boards

Sidste år indkøbte Stege roklub seks SUP boards og de har været en succes lige fra starten. Mange henter lige et board efter endt roning og får en halv times leg og træning på vandet inden aftenen er omme. Til sæson 2020 har vi fået sponsoreret yderligere 6 boards, så klubben har tolv boards i alt. De har varierende egenskaber, så man kan træne forskellige færdigheder.

Klubben har til sæson 2020 fået sponsoreret 6 nye SUP boards af Nordeafonden.